Gymnasiearbete

Onsdag
1. Beskriv kortfattat dagens uppgifter:

2.Hur planerade du/ni uppgiften med hänseende till verktyg och material?

3. Vilken riskbedömning gjordes innan arbetet startade?

Torsdag
1. Beskriv kortfattat dagens uppgifter:

2. Hur planerade du/ni uppgiften med hänseende till samverkan med arbetskollegor, kunder samt andra yrkesgrupper?

3. Med vilka metoder och/eller hjälpmedel kvalitetssäkrade ni ert arbete? T.ex. okulär besiktning, laser eller dokumentation.

Fredag
1. Hur blev resultatet på veckans arbetsuppgifter utifrån planeringen. Motivera utifrån verktygm material, arbetsmetod, riskbedömning, samverkan och kvalitetssäkring.

2. Bedöm din egen insats under veckan. Skalan är 1 - 4 där fyra är det högsta värdet.

Planering:
Genomförande:
Riskbedömning:
Följa lagar och regler:
Välja, använda och vårda verktyg och maskiner:
Välja, använda och vårda material:
Samverkan:
Problemlösning:

3. Är du anställningsbar? Vilka är dina styrkor som du vill framhäva vid en anställningsíntervju?


fredag 4 april 2014

Fredags gymnasiearbete

1. Denna vecka har det gått bra men det har varit väldigt stirrigt, planeringen har varit tajt men bra för vi har inte behövt springa upp och ner eller hit och dit över hela bygget. Vi tog fram järn så det räckte och alla verktyg samt resterande material som behövdes och lades inom räckhåll. Vi gjorde som vanligt och allting flöt på.

2.
Planering:3
Genomförande:3
Riskbedömning:3
Följa lagar och regler:2
Välja, använda och vårda verktyg och maskiner:3
Välja, använda och vårda material:3
Samverkan:3
Problemlösning:3

3.  Ja, jag är anställningsbar. Jag jobbar på hela tiden och står aldrig still. Jag är väldigt ordningsam och noga så arbetet blir alltid bra och det går fort för jag har koll på vart allting finns så man slipper leta överallt. Jag tänker också alltid på nästa person som ska till, så man tar undan efter sig och ställer inte upp en massa saker i onödan. Man försöker ta upp så lite plats som möjligt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar