Torsdag1. Beskriv kortfattat dagens uppgifter:
Bortagning av vind/källardörr, besiktningsanmärkningar och rörkapning samt fyllt i hål och täckt med en plåtbricka och silikon.
2. Hur planerade du/ni uppgiften med hänseende till samverkan med arbetskollegor, kunder samt andra yrkesgrupper?
Till dörrarna kunde vi endast planera vad för verktyg vi behövde ha med oss. Vi tog med tigersåg, plåtsax, kofot och hammare. På besiktningsanmärkningarna är det besiktningsmännen och kunderna som har synpunkter på vad som är bra och inte bra gjort. Vi får i uppgift att göra om och göra det bättre. Det dokumenteras sen efteråt på vad som är ändrat. Rörkapningen, vi hjälpte rörläggarna att såga av gamla rör som ska bytas för att vi själva skulle kunna komma till och sätta plåtbrickorna. vi pratade med rörläggarna och de tyckte det var superbra att vi kunde göra lite av deras arbete. Vi hade tagit med vagnen som är fylld med silikon/fog samt sprutor så vi sedan kunde sätta brickorna på plats.
3. Med vilka metoder och/eller hjälpmedel kvalitetssäkrade ni ert arbete? T.ex. okulär besiktning, laser eller dokumentation.
Vi pratar i stort sätt alltid med de andra folket i de andra yrkesgrupperna som rörläggare. vvs:are elektriker och håltagare. Även platschef och de andra yrkesgruppernas chefer. På så sätt får vi ett mer korrekt beslut om vad som ska hända. Det dokumenteras sedan som har gjorts. Även okulär besiktning görs med jämna mellanrum av yrkesgrupperna samt chefer.
Gymnasiearbete
Onsdag
1. Beskriv kortfattat dagens uppgifter:
2.Hur planerade du/ni uppgiften med hänseende till verktyg och material?
3. Vilken riskbedömning gjordes innan arbetet startade?
Torsdag
1. Beskriv kortfattat dagens uppgifter:
2. Hur planerade du/ni uppgiften med hänseende till samverkan med arbetskollegor, kunder samt andra yrkesgrupper?
3. Med vilka metoder och/eller hjälpmedel kvalitetssäkrade ni ert arbete? T.ex. okulär besiktning, laser eller dokumentation.
Fredag
1. Hur blev resultatet på veckans arbetsuppgifter utifrån planeringen. Motivera utifrån verktygm material, arbetsmetod, riskbedömning, samverkan och kvalitetssäkring.
2. Bedöm din egen insats under veckan. Skalan är 1 - 4 där fyra är det högsta värdet.
Planering:
Genomförande:
Riskbedömning:
Följa lagar och regler:
Välja, använda och vårda verktyg och maskiner:
Välja, använda och vårda material:
Samverkan:
Problemlösning:
3. Är du anställningsbar? Vilka är dina styrkor som du vill framhäva vid en anställningsíntervju?
1. Beskriv kortfattat dagens uppgifter:
2.Hur planerade du/ni uppgiften med hänseende till verktyg och material?
3. Vilken riskbedömning gjordes innan arbetet startade?
Torsdag
1. Beskriv kortfattat dagens uppgifter:
2. Hur planerade du/ni uppgiften med hänseende till samverkan med arbetskollegor, kunder samt andra yrkesgrupper?
3. Med vilka metoder och/eller hjälpmedel kvalitetssäkrade ni ert arbete? T.ex. okulär besiktning, laser eller dokumentation.
Fredag
1. Hur blev resultatet på veckans arbetsuppgifter utifrån planeringen. Motivera utifrån verktygm material, arbetsmetod, riskbedömning, samverkan och kvalitetssäkring.
2. Bedöm din egen insats under veckan. Skalan är 1 - 4 där fyra är det högsta värdet.
Planering:
Genomförande:
Riskbedömning:
Följa lagar och regler:
Välja, använda och vårda verktyg och maskiner:
Välja, använda och vårda material:
Samverkan:
Problemlösning:
3. Är du anställningsbar? Vilka är dina styrkor som du vill framhäva vid en anställningsíntervju?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar