Gymnasiearbete

Onsdag
1. Beskriv kortfattat dagens uppgifter:

2.Hur planerade du/ni uppgiften med hänseende till verktyg och material?

3. Vilken riskbedömning gjordes innan arbetet startade?

Torsdag
1. Beskriv kortfattat dagens uppgifter:

2. Hur planerade du/ni uppgiften med hänseende till samverkan med arbetskollegor, kunder samt andra yrkesgrupper?

3. Med vilka metoder och/eller hjälpmedel kvalitetssäkrade ni ert arbete? T.ex. okulär besiktning, laser eller dokumentation.

Fredag
1. Hur blev resultatet på veckans arbetsuppgifter utifrån planeringen. Motivera utifrån verktygm material, arbetsmetod, riskbedömning, samverkan och kvalitetssäkring.

2. Bedöm din egen insats under veckan. Skalan är 1 - 4 där fyra är det högsta värdet.

Planering:
Genomförande:
Riskbedömning:
Följa lagar och regler:
Välja, använda och vårda verktyg och maskiner:
Välja, använda och vårda material:
Samverkan:
Problemlösning:

3. Är du anställningsbar? Vilka är dina styrkor som du vill framhäva vid en anställningsíntervju?


fredag 25 april 2014




Torsdag
1. Beskriv kortfattat dagens uppgifter: idag har vi fortsatt med att putsa sockel och sedan körde vi vår ställning tillbaka till lagret och till sist så städa vi undan det sista så allt var rent och snyggt.

2. Hur planerade du/ni uppgiften med hänseende till samverkan med arbetskollegor, kunder samt andra yrkesgrupper? Vi var två stycken på detta bygge och vi samtala med varandra om hur vi skulle gå till väga. Eftersom vi blev färdiga med vårt arbete så samtala vi lite med kunden om vad han tyckte om resultatet och om kanske det var något mer han hade kommit på vi skulle göra.

3. Med vilka metoder och/eller hjälpmedel kvalitetssäkrade ni ert arbete? T.ex. okulär besiktning, laser eller dokumentation.
Vi använde oss av endast av okulär besiktning då denna sockel som vi putsa inte behövde vara spikrak eftersom vi putsade på natursten och kunden ville att man skulle kunna se konturerna av stenarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar